امروزه کافی شاپ یا کافه تریا بعنوان یک مکان مورد توجه در بین مردم نسبت به دیگر انواع کترینگ، درایران مطرح شده است ومردم و بویژه جوانان ، بدلایل مختلف از جمله استفاده ازمحیط کافی شاپ ، قیمت پائین ترسرو نسبت به دیگر انواع کترینگ ،امکان استفاده و گرفتن سرویس غذایی در ساعات مختلف روز و… این مکانها را مورد توجه قرار می دهند.
لذا بسان دیگرانواع کترینگ ها همچون رستوران ها ،هتل ها ،… مهارت پرسنل یکی از فاکتورهای رقابتی در این حرفه می باشد که متاسفانه در کشور ما اکثرپرسنل این مکانها از علم و دانش کافی حرفه ای مربوط به این نوع کترینگ مطلع نبوده و اهمیت سرویس دهی در این مکانها را به فراموشی سپرده اند یا بدان توجه ای نشان نمی دهند.
درصورتی که دردیگرکشورهای جهان کافی شاپ یاکافه تریاهای معروف ومطرح که حتی بصورت زنجیره ای نیزدر سراسر جهان فعالیت دارندگام اول را برآموزش جدی پرسنل خودبرداشته وتا شخص، استاندارد سرویس مخصوص را بدست نیاورد به کار گمارده نخواهد شد.
ازآنجائی که درکافی شاپ امکان سروانواع نوشیدنیهای سرد یا گرم ،اسنک ها و غذاهای سریع ،دسرها وکیک وشیرینی های مخصوص فراهم می باشدوتعداد پرسنل نیزمحدود ترازسایرکترینگ ها بوده،لذاشخص مسئول این برنامه باید توانائی های گسترده ای داشته باشد.